Hjälp

När hämtar och lämnar man och kostar det extra att hämta en dag innan?

Man hyr utrustningen per dygn och betalar för det dygn som utrustningen används.
Om det finns utrustning ledigt så kan man oftast hämta dagen innan och lämna 1-2 dagar efter utan extra avgift. De flesta erbjuder helghyra. Hämta fredag och lämna måndag.
Detta bestämmer varje enskilld återfärsäljare på orten du bokar hos. Ring till den ort du tänker hyra från för mer info. Kontaktinfo hittar du under Kontakta oss.

Är min bokning bindande?

Ja, alla bokningar är bindande!
Avbokar du senare än 30 dagar innan hyrdatum debiteras du halva hyreskostnaden.
Avbokar du senare än 15 dagar innan hyrdatum debiteras du hela hyreskostnaden.
Vi debiterar inte eventuella transportkostnader utan endast för hyrd utrustning.

Hur avbokar jag?

Du avbokar genom att kontakta den återförsäljare du bokade hos, via telefon eller epost.
Kontaktinfo hittar du under Kontakta oss. Kom ihåg att ange ditt namn och bokningsnummer.

Webbläsare

Hemsidan är optimerad för Microsoft Internet Explorer, med en upplösning på 1024x768 punkter. Vissa funktioner som t.ex. förhandslyssning fungerar dåligt eller inte alls på andra webläsare. En del av funktionerna kräver också att de senaste uppdateringarna av Microsoft Internet Explorer är installerade. För mer information, klicka här.

Hur ska betalningen ske?

Kontant eller med Swish vid leverans (om inget annat är överenskommet med den återförsäljare du bokat hos).


Kan jag köpa till en försäkring?

Nej, tyvärr kan vi inte erbjuda någon försäkring

Vad händer om utrustningen blir skadad eller stulen?

Hyresmannen är via hyresavtalet ansvarig att till fullo ersätta skadad eller stulen utrustning. De försäkringsbolagen vi har varit i kontakt med säger att hyresmannens hemförsäkring ska täcka om hyrd utrustning blir skadad eller stulen i t.ex. en hyrd lokal vid en privat fest. kontakta ert försäkringsbolag för information om gällande regler.

Vad innebär det att bli medlem?

Att bli medlem är gratis och innebär inga förpliktelser. Om du anger att du accepterar "Nyheter via e-post" kommer vi meddela dig per e-post om nyheter, erbjudanden osv. Om du avmarkerar "Nyheter via e-post" kommer du endast att få ett mejl med dina inloggningsuppgifter. Efter det kommer vi inte att skicka fler mejl, eller kontakta dig.

Hur kan jag se om det finns utrustning ledig en viss datum?

Det enklaste sättet är att du registrerar dig som medlem, loggar in och klicka Boka. Ange datum och ort, om det finns tillgängliga utrustningar visas de i steg 3.

Vilken musik finns det att välja på?

Vi har musik inom bla. pop, rock, dansband, schlager, barnmusik, R&B, techno, house, country, reggae mm.

Jag hittar inte min favoritlåt?

Saknar du någon låt till din fest? Skicka då ett mejl med din låtönskning till music@djinabox.se och ange ditt namn,
bokningsnummer, artisten, låtens titel och på vilken skiva den finns.
Vi behöver din låtönskning senast 14 dagar innan hyr datum.



Kan jag lyssna på låtarna via hemsidan?

Gå in på "Musik & Spellistor" och klicka på den lilla högtalarsymbolen längst ut till höger på den låt du vill lyssna på. Förhandslyssningen börjar 10 sekunder in i låten och varar i 30 sekunder.

Jag kan inte lyssna på låtarna. Vad kan vara fel?

Det vanligaste är att din webläsare (Internet Explorer, IE) har för hög säkerhetsinställning.
Starta din Internet Explorer, klicka på verktyg, klicka på internetalternativ, klicka på fliken säkerthet.
Ställ ner säkerhetsnivån ett steg. Klicka OK och starta om din internet explorer och gå in på vår sida igen och testa.

När skall jag ha mina spellistor klara?

Senast 48 timmar innan leverans.

Hur många spellistor kan jag skapa?

Du kan skapa hur många du vill och välja max 5 stycken till varje bokning. Alla listorna du skapar kommer att sparas på ditt konto och kan återanvändas nästa gång du bokar.

Hur ser ett bra upplägg ut?

Vi rekommenderar att ha en lista för varje del av festen. T ex. en lista med välkomstmusik/mingel, en för matmusik, ett par alternativ till dansmusiken och en lista med "tryckare" som avslutning. Tänk på att låtarna kommer att spelas i den ordning du lagt dem i. Skapar du en danslista så ska den innehålla blandad dansmusik i den ordning ni vill höra den. Byter du lista börjar den på alltid på första låten

Hur många låtar kan jag välja i varje lista?

Du kan välja hur många du vill, även samma låt flera gånger. Men tänk på att bara välja bra låtar.
Fyll inte på med halvbra låtar för att få en längre lista. Snittdansen på en fest är ca 3 timmar. Skulle listan
ta slut så startar ni bara om den och dansar vidare.

Kan jag hoppa mellan låtarna i spellistan?

Ja, du kan hoppa fram och tillbaka i listan med Prev/Next knapparna men det blir avbrott mellan låtarna. Byter du lista börjar den alltid på första låten. Vi rekommenderar att du gör listorna så att du slipper hoppa fram och tillbaka, vilket stör de som dansar.

Blir det tyst mellan varje låt?

Nej, boxen mixar ihop låtarna i din spellista men INTE om du bläddrar i listan.

Vad ingår i en DJ in a box standardutrustning?

Musikspelare inkl. förstärkare samt högtalare som räcker till ca 75 personer. Kontakta din återförsäljare vid behov av större anläggning.

Är utrustningen svår att koppla in och använda?

Vem som helst kan koppla in och använda den. Vi visar hur det ska kopplas när du hämtar utrustningen.

Behöver jag ljuseffekt?

Ljus och rökeffekt höjer dansstämningen avsevärt och är mycket uppskattat av våra kunder. Tänk på att det inte är tillåtet med rökmaskiner i vissa lokaler.

Finns det knapplås på DJ in a box:en så mina gäster inte byter låt hela tiden?

Ja, knapplås finns och du får PIN koden vid leverans.

Kan jag koppla in CD spelare, egen dator eller liknande?

Ja, det går att koppla in direkt till boxen eller via ett mixerbord. På våra nyare modeller finns det uttag direkt i boxen. Be din uthyrare om en kabel som passar. Kontakta din lokala uthyrare för mer info. Om du saknar musik rekommenderar vi dock att du i första hand kontaktar oss för att se om vi kan lägga till den i vårt bibliotek.

Får utrustningen plats i min bil?

Den får plats i de flesta bilar som har fällbara säte om ni inte har fler prylar eller passagerare. Har du en liten bil får du använda både baksätet och bagageutrymmet. Har du bokat extra högtalare måste du ha en kombi typ Volvo V70 eller större.

Får artisterna och skivbolagen betalt?

Ja, DJ in a box har avtal med Stim/Ncb, Sami och Ifpi.

Vi hade tänk ha en DJ, discjockey till vårt bröllop. Funkar er box lika bra?

Ca 35% av alla våra kunder är just bröllopskunder och feedbacken vi får är enbart possitiv. En bra discjockey läser av dansgolvet och kan anpassa musiken på ett annat sätt men vill ni verkligen styra det som spelas på er stora dag så är boxen ett utmärkt val.

Vi hade tänk hyra ljudanläggning och själv byta CD. Ingår ljudanläggning i DJ in a box?

Ja, DJ in a box är en komplett och automatiskt ljudanläggning. Ni kan dock inte spela CD direkt i boxen men det är inte meningen heller utan ni spelar de spellistor ni själva skapat. Man kan koppla till en CD eller dator om behovet finns.

Vi hade tänk hyra musikanläggning och själv ha skivor. Ingår allt i en DJ in a box?

Ja, DJ in a box är en komplett och automatiskt musikanläggning där ni slipper alla skivor (som brukar bli repade under festen) och att alla gäster står och byter låt var 10e sekund..